Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Η ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ*


Από pixabay 
Οι δραματικές επιπτώσεις της πετρελαϊκής ρύπανσης είναι πασίγνωστες με πιο ενοχλητική, αλλά ασήμαντη, το «Ωχ! πάτησα πίσσα». Η σοβαρότερη καταστροφή είναι είτε αόρατη είτε κρυμμένη στον βυθό.
Η ζημία ήταν ανέκαθεν αντιστρόφως ανάλογη με την ενημέρωση των πολιτών. Οι πετρελαϊκοί κολοσσοί ξόδευαν δισεκατομμύρια για να μην «λερώνεται» ο μαύρος χρυσός. Το 2012, στο ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου ΑΛΦΑ 1, στα ψιλά των ΜΜΕ αναφέρθηκε μικρή ελεγχόμενη διαρροή πετρελαίου. Η «μικρή ελεγχόμενη διαρροή» ήταν 400 περίπου τόνοι, που μόλυναν 40 χιλιόμετρα ακτών, από τον Ασπρόπυργο μέχρι το Μεγάλο Πεύκο. Μία καταστροφή ανάλογη με  αυτή του «Αγία Ζώνη ΙΙ».
Σημαίνουν άραγε τα πρόσφατα πρωτοσέλιδα αυξημένο ενδιαφέρον για το περιβάλλον; Δυστυχώς η πραγματικότητα διαφέρει:
  • Κατ’ αρχάς, τώρα πληγώθηκε η «Αθηναϊκή Ριβιέρα». Με μία αυθαίρετη χωροταξία, η καθημερινή ρύπανση του ιερότερου ελληνικού κόλπου, του κόλπου της Ελευσίνας, δεν αποτελεί είδηση, ενώ οι στον Αστέρα θεωρούνται έγκλημα! Τα παραδοσιακά κόμματα θεωρούν την ρύπανση «αναγκαία προϋπόθεση» ευημερίας και οικονομικής ανάπτυξης, αρκεί να περιορίζεται στην Ελευσίνα και τον Ασπρόπυργο.
  • Eπιπλέον, ευρισκόμενα σήμερα στην αντιπολίτευση, βρήκαν ευκαιρία να πλήξουν την κυβέρνηση.

Στον κόσμο των media, μόλις καθαρίσει η Αθηναϊκή Ριβιέρα, η αντιπολίτευση θα βρει άλλη αφορμή να ξιφουλκεί, και οι οικολόγοι μίας χρήσεως θα ξανακατηγορούν την οικολογία, ότι φρενάρει τις επενδύσεις.
Το περιβαλλοντικό όμως έγκλημα είναι διαρκές, όπως και οι απάτες που προσπαθούν να το κουκουλώσουν:


Απάτη πρώτη: «Για τη διαρροή φταίει η κυβέρνηση»


Από Wikipedia
Καλλιεργείται η αυταπάτη ότι  το πετρέλαιο κάθε ναυαγίου μπορεί να «μαντρωθεί» και κάποιος Η διαρροή είναι απαπόφευκτη!!! Αυτή είναι η μαύρη αλήθεια, που αποκρύπτουν πολλά ΜΜΕ. Είτε κυβερνάνε αρεστοί και η διαρροή κουκουλώνεται, όπως το 2012, είτε γίνεται πρωτοσέλιδο, η ζημιά είναι η ίδια. Μελέτη του ΕΜΠ εκτιμά ότι σε 25.000-130.000 τόνοι πετρελαίου βρίσκονται σε ναυάγια στον βυθό, κυρίως του Σαρωνικού και του Θερμαϊκού, Ας κάνουμε την σύγκριση: Από τους 2500 τόνους του «Αγία Ζώνη ΙΙ» εκτιμάται ότι διέρρευσε λιγότερο από 20%. Το ποσοστό, που κατέληξε στα νότια προάστια και δημιούργησε την εφιαλτική εικόνα, δεν ξεπέρασε πιθανά τους 100 τόνους. Πρωτοσέλιδα μιλάνε για πρωτάκουστη καταστροφή, αλλά σιωπούν  για την τοξική βόμβα χιλιάδων τόνων πετρελαίου, που διαρρέει βαθμιαία όσο σαπίζουν οι λαμαρίνες ναυαγίων. Η αλήθεια είναι σκληρή και άβολη: Σε κάθε ναυάγιο υπάρχει διαρροή! Ορισμένα όμως ΜΜΕ ασχολούνται με το δέντρο που τα βολεύει, για να κρύψουν το δάσος.
πρέπει να φταίει για την διαρροή. Στην πραγματικότητα αυτό είναι αδύνατον.

Απάτη δεύτερη: «Οι υπηρεσίες δεν έπρεπε να αφήνουν σαπιοκάραβα να ταξιδεύουν». Ποια κόμματα αντιστέκονται διαρκώς στην αυστηροποίηση των κανόνων; Ιδού  η δημόσια δήλωση του υπουργού ναυτιλίας το 2006 κ. Κεφαλογιάννη, κατά την συζήτηση στο ευρωκοινοβούλιο για απαγόρευση των μονοπύθμενων: «…για λόγους αρχής και πολιτικής συνέπειας, θεωρούμε ότι το σύνολο των Eλλήνων ευρωβουλευτών θα πρέπει να καταψηφίσουν την εν λόγω πρόταση, δεδομένων των δυσμενών επιπτώσεων για την ελληνική ναυτιλία, που εκτιμάται ότι θα επιφέρει». Μόλις ξεχαστεί το ατύχημα θα απαιτούν ξανά ελαστικοποίηση των κανόνων για …. «να μην χαθούν θέσεις εργασίας». Θα είναι πάντα σύμμαχοι ιδιωτικών συμφερόντων και πολέμιοι του δημόσιου συμφέροντος και του περιβάλλοντος, όπως πρόσφατα στην αντιδικία του δημοσίου με την Eldorado Gold.

Απάτη τρίτη και σπουδαιότερη: «Το πετρέλαιο βλάπτει μόνο εάν γίνει ατύχημα».
Από Pixabay
Ακόμα και χωρίς ατυχήματα, η κλιματική αλλαγή θα κοστίσει στην χώρα 700 δις ευρώ μέχρι το 2100! Αν σήμερα εξοργιζόμαστε για πίσσες στην παραλία της Γλυφάδας, ποιος θα πληρώσει την καταστροφή, όταν ολόκληρη η παραλία εξαφανιστεί, από την άνοδο της θάλασσας;
Σήμερα στην παγκόσμια οικονομία συντελείται μία τεχνολογική επανάσταση: Η απεξάρτηση από το βρώμικο πετρέλαιο αυξάνει τις θέσεις εργασίας, μειώνει το κόστος θέρμανσης, μετακίνησης, ηλεκτρισμού και κυρίως βελτιώνει την ατμόσφαιρα και την υγεία μας. Τα πετρελαϊκά λόμπι αντιστέκονται σθεναρά στην εξέλιξη και κάποια παπαγαλάκια κινδυνολογούν, ότι χωρίς πετρέλαιο …δεν θα έχουμε αυτοκίνητα,  καράβια και καλοριφέρ!!


Θα τους θυμίσω τι έλεγε ο υπουργός πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας σεΐχης Γιαμανί την δεκαετία του 1970 «Η λίθινη εποχή δεν τελείωσε επειδή τελείωσαν οι λίθοι. Και η εποχή του πετρελαίου θα τελειώσει αλλά όχι επειδή θα τελειώσει το πετρέλαιο»

*Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Το Χωνί" στις 24-9-17

3 σχόλια:

  1. ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ Ν ΑΓΑΠΙΟΜΑΣΤΕ....ΣΤΟ ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ Ν ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια διότι εκτός των άλλων αναδεικνύονται και οι οικολογικές απόψεις γύρω από τα πετροχημικά, αλλά, εάν έτσι είναι τα πράγματα, καιρός να δούμε από την κυβέρνηση:
    Απάτη πρώτη: Μιας και η μελέτη υπάρχει, τον εντοπισμό των βυθισμένων πλοίων και την απορρύπανση. Ευκαιρία να αναπτυχθεί και περισσότερο οργανωμένα και μία εθνική βιομηχανία θαλάσσιας απορρύπανσης που να εξάγουμε υπηρεσίες και στο εξωτερικό, που θα μπορούσε να αναλαμβάνει όλα τα ελληνικών συμφερόντων πλοία. Κι αν γινόταν και ως Κοιν.Σ.Επ των εφοπλιστών μας θα περνούσαν κι ένα άλλο μήνυμα
    Απάτη Δεύτερη: Ο Κεφαλογιάννης πήγε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Κλείστε τον εκεί και αξιοποιήστε την παρούσα κρίση και αποφασίστε άμεσα την απόσυρση όλων των μονοπύθμενων καραβιών. Αυτή την εβδομάδα και με επείγουσες διαδικασίες, ήδη ένα δεύτερο ατύχημα έγινε, πριν γίνει τρίτο και κυρίως, όπως το θέτετε στο άρθρο: Πριν ξεχαστεί το ατύχημα.
    Απάτη Τρίτη: Που είναι το εθνικό μας σχέδιο για απεξάρτηση από το βρώμικο πετρέλαιο; (τα ορυκτά καύσιμα γενικότερα, μην ξεχνάμε τον λιγνίτη) Να το δούμε με τους αναγκαίους πόρους που απαιτούνται, ανεξάρτητα που δεν υπάρχουν, ως στόχοι για τις υπηρεσίες να αρχίσουν να τους μαζεύουν, από ευρωπαϊκά προγράμματα, συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα κλπ

    Νομίζω ότι κανείς δεν διαφωνεί με όσα αναφέρετε κύριε Υπουργέ, το ερώτημα είναι τι κάνετε ως Κυβέρνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://www.cannavoice.gr/2017/10/sos-sarvnikos-istories-ypokrisias-kannavi/

    ΑπάντησηΔιαγραφή